Du är här:Start

Bön- & fastevecka 25– 31 jan

Vi ber i hemmen för våra familjer och vår släkt.

Vi ber för Åstol och Rönnäng.
18:00 Bön på Zoom, ta gärna en bönepromenad på din gata efteråt.
Länk till Zoom - Klicka här!
Meeting ID: 942 9943 8220
Passcode: 923986

Vi ber För Tjörn och Västsverige.
17.00 Bönepromenad, samling vid Pingstkyrkan Åstol.
18.00 Bön, Pingstkyrkan Åstol.
19:15 Bön, Pingstkyrkan Rönnäng.

Vi ber för vårt land.

Vi ber för Europa.

Vi ber för oss enskilda.

Vi ber för världen.

Vi ber för:

• Vi ber för att samarbetet mellan Åstols ochRönnängs pingstförsamlingar ska växa och bli fruktbart.
  • Vi ber för organisationen 'Heart of Evangelism' satsning på Tjörn ochvåra församlingars delaktighet. Bl.a. i ett 'Second hand'-projekti Rönnäng.
  • Vi ber att människor ska bli frälsta och döpta.
  • Vi ber att vi får uppleva andens kraft i våra liv och församlingar.

Att tänka på när man fastar och ber

Tips hämtat frånAnders Olsson Pingstkyrkan Arken, Värnamo.

A) Sätt ett rimligt mål hur länge du ska fasta och på vilket sätt. Är det första gången, så börja varligt. Följ din tro och inte andras. En del väljer enbart dryck, andra väljer att äta enbart viss typ av mat mm. Man kan fasta en förmiddag, heldag eller flera dagar. En del fastar 1 gång i veckan. Hitta din väg och ditt sätt som funkar för dig.

B) Ha ett fast mål på vad du vill uppnå med ditt fastande. T.ex. ett tilltal från himlen i ett viktigt beslut, be om visioner för 2021, helande, ekonomi och arbete mm. Skriv ner och försök att vara specifik, det blir lättare att minnas och det blir mer konkret.

C) Var i ordet i Bibeln, bed i ordet. Följ läsplaner, lyssna och sjung mycket lovsång, tillbe Jesus, be i anden, tala i tungor, be utifrån bibelord. Snart kommer du få nya tankar och drömmar, lyssna efter kunskapens ord.

D) Försona dig med människor så långt det kommer an på dig och när anden manar dig. Var försiktig vad du säger om människor. Tala liv och förlåt andra.

E) Tala ut Guds löfte över dig och din familj regelbundet, det lyfter din ande och kraft i din bön.

G) Har du allvarliga sjukdomar ska du avstå från Fasta. Du kan ju tex fasta från media eller annat. Men var i bön och låt andra fasta åt dig.

H) Gud längtar mycket mer efter dig, din uppmärksamhet och ditt samtal mer än du längtar efter det. Han är din far och älskar när vi visar att vi tar honom på allvar och drar oss närmare honom.